Drobečková navigace

Úvod > Literárně dramatický obor > Předměty

Předměty vyučování

Přípravné studium (pro děti ve věku 5 - 6 let): 

  • Studijní zaměření: Základy dramatické tvorby
  • Charakteristika:
    Rozvíjí schopnost vnímat a tvořivě zobrazit v čase lidské chování a jednání. Základem výuky jsou tvořivé činnosti dramatické (pohybové, mluvní), přednesové, slovesné a hra s loutkou.

Základní studium

  • Studijní zaměření: Dramatická tvorba,
  • Předmět: Dramatická průprava
  • Charakteristika předmětu:
    Rozvíjí schopnost zúčastnit se společné hry s jednoduchými pravidly a zaměřuje se především na jednoduché pohybové a rytmické činnosti.

 

  • Předmět: Dramatický projev a přednes
  • Charakteristika předmětu:

    Tento předmět především rozvíjí fantazii a tvůrčí schopnosti žáků a umožňuje jim nalézt a naučit se používat vhodné výrazové prostředky pro jejich sdělení. Přirozeně a organicky v sobě zahrnuje celou škálu činností, které směřují ke komplexnímu harmonickému rozvoji osobnosti žáka. Vychází z přirozené dětské hry, založené na fiktivní situaci, jejíž podstatou je přeměňování sama sebe na někoho nebo něco jiného. Díky tomu se žák učí především svým přímým prožitkem a vlastní zkušeností v jednání se zapojením těla, psychiky, rozumu i citu. Jako výchovný i vyučovací prostředek používá divadelní výrazové prostředky, které jsou pestré a rozmanité jako divadlo, které syntetizuje nesčetné prvky do výsledného uměleckého tvaru. Zahrnuje v sobě provázaně a nedělitelně pohybovou a taneční výchovu, hlasovou výchovu, komunikační techniky, literární výchovu a základy tvůrčího psaní, hudební výchovu, výtvarnou výchovu, základy psychologie, sociologie, společenských věd, dějiny kultury atd. To vše samozřejmě v přiměřené míře i formě.

    Předměty Dramatická průprava a Dramatický projev a přednes, se vyučují ve skupinách maximálně v počtu 10 žáků, po celou délku studia I. a II. stupně.

  • Předmět: Improvizace
  • Charakteristika předmětu:

    Předmět improvizace je forma uměleckého vyjádření, která se odehrává bez předchozí přípravy nebo scénáře. Žáci tohoto předmětu aktivně reagují na okamžité podněty, nápady a situace, které se objevují v průběhu hry. Jedná se o spontánní a kreativní proces, ve kterém hráči spolupracují na vytváření scén, dialogů a příběhu v reálném čase.